Tuesday, September 30, 2008

Simfoni Hidup

Menjejaki susur para pejuang Islam ini!


Firman Allah s.w.t di dalam Surah Al-Mu'minun.1-5
" Maka telah berjayalah orang-orang yang beriman." " Yang khusyuk di dalam solatnya" " Yang bepaling dari perkara-perkara yang melalaikan." " Yang menunaikan zakat." " Yang menjaga maruah-maruah mereka."
Ucapan Rasya Ummu Muhammad isteri kepada as-syahid Abdul Aziz Ar Rantisi
Sewaktu kematian suaminya itu beliau ditemubual oleh wartawan IslamOnline di dalam rumahnya, sewaktu ditemubual kedengaran di luar rumah suara riuh rendah dengan laungan penuh semangat kaum wanita yang mahukan Rasya Rantisi keluar menyampaikan ucapan kepada mereka.
Beliau menyudahkan temubualnya seterusnya dengan penuh bersemangat, Rasya melangkah gagah keluar daripada rumahnya menuju kearah perhimpunan ribuan muslimat yang telah lama sedia menanti.

Bagaikan seorang srikandi, Rasya memulakan pidatonya

"Demi Allah, sesungguhnya saya sangat bangga dan mulia berdiri disini pada hari ini. Pada hari ?perkahwinan? suami saya yang dijodohkan dengan 72 bidadari dari syurga. Saya memohon kepada Allah yang maha Tinggi lagi Maha berkuasa supaya membahagiakan suami saya bersama bidari-bidarinya."

Rasya terus bermadah

"Sesungguhnya hati merasa sedih, sesungguhnya mata menitis air. Perpisahan denganmu sememangnya menyedihkan aku wahai Abu Muhammad. Akan tetapi aku memohon kepada Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Berkuasa supaya mengilhamkan kesabaran kepadaku, kepada anak-anakku dan kepada seluruh bangsa palestin dan umat Islam".

"Tiada apa yang saya mampu katakan selain daripada Ya Allah, berilah ganjaranMu kepada Gerakan Kebangkitan Islam (Hamas) di atas musibah yang menimpanya ini dan gantilah dia dengan lebih baik daripadanya."

"Jika Abdul Aziz ketika hidupnya merupakan sumber kekuatan bagi Hamas, maka sesungguhnya ketika Allah menetapkan ajalnya, demi Allah ia tidak mengsia-siakan gerakan Hamas. Allah pasti tidak akan membiarkan gerakan Islam ini. Sesungguhnya Abdul Aziz telah pergi dan sebelumnya Syeikh Ahmad Yassin. Tetapi disana ada beribu-ribu Ahmad Yasin dan Abdul Aziz Ar Rantisi."

Setelah berucap panjang, beliau menutup ucapannya dengan penuh semangat

"Di hadapan kita tidak ada pilihan lain selain dari penentangan berterusan terhadap penjajah. Moga Allah memberkati rakyat ini."-

No comments:

buat mereka yang ku cinta.. selamanya kita di saffNya.